Wednesday 29 April 2015

Rezeki Allah

Alhamdulillah.. Aku mengharap dapat rezeki sales tapi Allah bagi aku rezeki dari sudut lain. Allah bagi kesembuhan pada Anaqi,kesihatan pada Aisy,kecekalan pada suami & ketabahan pada aku.. Tapi aku tak nampak tu,yang aku nampak kenapalah Allah tak bagi rezeki sales lebih pada aku.. Manusia kan? Mana pernah puas & cukup.. Allah tak bagi apa yang kita hendak tapi Allah bagi apa yang kita perlukan.. Kadang2 rezeki Allah ni datang tanpa diduga dari mana2 sumber yang kita tak ketahui. Anak sihat,rumahtangga bahagia,kesihatan yang baik,dapat makan minum,dapat melihat dunia,masih boleh tersenyum,dapat bersama dengan orang2 tersayang,Ya Allah itu semua pun rezeki dariNya.. Dan Allah berikan aku rezekiNya melalui hamba2Nya yang bermurah hati sudi berkongsi rezeki dengan aku sekeluarga. Meskipun mereka tidak mengenali aku,tapi mereka sudi berkongsi nikmat rezeki dengan kami. Semoga semakin luas rezeki kalian. Rezeki Allah ni terlalulah luas mustahil untuk kita hitung satu persatu.. Nikmat Allah yang manakah lagi yang hendak kita dustakan? Allahuakhbar!
Jazakallahkhairan


No comments:


Designed by UMIESUEstudio 2014 : Ibu Aisy Rizqullah