Tuesday 16 December 2014

Kerja sales

Sejak kerja bahagian sales,dari bujang sampai sekarang setiap tahun Annual Leave aku burn camtu je,tak boleh carry forward... Off day sebulan 4x pun aku tak ambil... Ambil cuti pun bila betul2 terpaksa kena cuti... Kalau dikumpul2 boleh ambil cuti untuk setahun dua rasanya... Pergi kerja pagi,balik malam,kadang2 je balik petang... Shift pagi balik 4.30pm tapi pukul 9pm baru balik kadang2 full sampai 1030pm, Shift petang masuk 3.30pm tapi sebelum pukul 12 masuk outlet.. Temujanji hospital suami & Anaqi semua ambil pagi,lepas tu bergegas masuk kerja,malam baru balik... Boleh dikira berapa kali masuk kerja lewat & balik kerja awal... Tak sihat pun masih bekerja.. Masa untuk family sangat2 limited.. Macam ini lah kalau kerja bahagian sales,selagi tak cukup target,selagi itulah push habis2an.. Bila dah cukup target,push lagi untuk dapat pendapatan lebih... Dan push lagi untuk bulan berikutnya pula.. Alhamdulillah rezeki tak pernah putus,sentiasa ada untuk family.. Kena kerja lebih keras sejak suami kemalangan. Tapi semuanya membuat aku lebih rajin bekerja. Tak pernah pun rasa penat..tak pernah pun mengeluh.. Ikhlas demi suami & anak2.. Setiap pagi sebelum pergi kerja cium anak2 minta mereka doakan aku dapat rezeki lebih,kalau sehari tak dapat sales,balik rumah minta maaf dengan anak2.. Aku  gembira dapat penuhi semua keperluan & kehendak anak2.. Aku harap suatu masa nanti aku dapat berhenti kerja supaya boleh fokus 100% pada family,kalau tak dapat berhenti tapi dapat kerja yang boleh luang lebih masa dengan family pun dah bersyukur sangat.. InshaaAllah.. Apa2pun aku bahagia dapat berbakti untuk keluarga tercinta.. Aku yakin rezeki Allah ada dimana2 yang penting hati mesti ikhlas & jangan lupa jaga hubungan dengan Allah..

3 comments:

Unknown said...

Sis u bole buat kerja yg kita sendiri uruskan masanya..last time sye keja bank..bahgn mortgage..consider wat sale jgk n ada target.. Bila anak makin bertambah sye decide keja sendiri tp still dgn bank.. Yg seronoknya saya bole uruskan anak.. Saya balik keja pn sblm matahari terbenam.. Xmacam dulu lg..lau sis nk keja sendiri..still bole dpt Income mcm sekarang atau lbh..yet bole luangkan masa lbh utk anak sis bole contact saya..saya sedia kongsi kan... syaffinger@gmail.com

Unknown said...

Sis u bole buat kerja yg kita sendiri uruskan masanya..last time sye keja bank..bahgn mortgage..consider wat sale jgk n ada target.. Bila anak makin bertambah sye decide keja sendiri tp still dgn bank.. Yg seronoknya saya bole uruskan anak.. Saya balik keja pn sblm matahari terbenam.. Xmacam dulu lg..lau sis nk keja sendiri..still bole dpt Income mcm sekarang atau lbh..yet bole luangkan masa lbh utk anak sis bole contact saya..saya sedia kongsi kan... syaffinger@gmail.com

Unknown said...

Keja ape sis?


Designed by UMIESUEstudio 2014 : Ibu Aisy Rizqullah