Wednesday 29 April 2015

Hanya aku yang tahu

Kalau aku bagi korang duduk kat tempat aku sekarang ni korang nak tak rasa & hadapi apa yang sedang aku tanggung??? Aku ketepikan kepentingan diri sendiri demi keluarga aku.. Aku cukup duit ke x,ada kau tahu? Aku sihat ke x,ada kau tahu? Aku penat ke x,ada kau tahu? Aku menangis ke x,ada kau tahu? Aku makan ke x,ada kau tahu? Yang kau tahu,aku kerja bank gaji banyak,orang banyak bagi sumbangan kat anak aku,kau ingat aku bersenang lenang dengan semua tu? Kau tahu macamana aku kerja nak dapatkan pendapatan lebih? Kau tahu bidang kerja aku macamana?Kau ingat aku hari2 ada duit? Takkan aku nak cakap dengan semua orang,"Tolong aku tak ada duit ni".. Kau ingat kos perubatan & keperluan anak2 aku x tinggi? Pernah kau ambil berat semua tu? Aku kerja sorang untuk tampung segala kos keluarga aku terutama sekali untuk Anaqi.. Aku kerja pagi,balik malam,kau ingat aku suka2 kat luar,x ingat kat anak2 aku? Masa aku untuk keluarga aku sendiri sangat2 terbatas,kau ingat aku suka? Aku kena bahagikan masa setiap kali nak bawa anak & suami pergi temujanji hospital,perkeso dll. Suami & anak2 kau sihat tak payah ada kos khas untuk dorang,boleh berkongsi pendapatan untuk tampung keluarga kau. Tapi aku ni sorang2 kena buat. Mungkin sekarang hidup kau tengah cukup sempurna,sebab tu kau dengan senang melontar kata2 azimat kau tu. Kau kena ingat,kalau suatu hari nanti Allah nak tarik nikmat yang kau ada sekarang dan beri apa yang jadi kat aku pada kau dalam sekelip mata je,baru kau tahu macamana rasanya.. "kun fayakuun".. Baru kau tahu langit tinggi rendah! Aku x meminta jadi perkara yang buruk pada kau,aku cuma nak kau belajar beringat.. Sesekali cuba letak diri kau dalam kesusahan orang lain. Aku xminta kau atau sesiapa simpati pada aku & aku bukan nak raih bantuan untuk aku sekeluarga tapi sekurang2nya fahami situasi kami,beri semangat pada kami. Jazakallahkhair


No comments:


Designed by UMIESUEstudio 2014 : Ibu Aisy Rizqullah